Van ‘Citymarketing’ naar leren, sport en cultuur

Tijdens de behandeling van de voorjaarsnota deed het stadsbestuur een voorstel om ruim 100 miljoen te bezuinigen vanwege mindere inkomsten vanuit het rijk. Dat deden ze onverantwoord en ten koste van vele (kwetsbare) Utrechters, maar niet ten kosten van nieuwe wegen en andere ruimtelijke ontwikkelingen. Met verschillende amendementen heeft EenUtrecht een volledig alternatieve voorjaarsnota gemaakt met andere bezuinigingen.

In dit amendement proberen we de bezuinigingen op o.a. de amateurkunst, Ladyfit, jeugd te voorkomen en daarmee bezuinigen we wel op stadspromotie en Utrecht City Marketing.

In de gemeenteraad van 11 juli werd dit amendement gesteund door DENK en Utrecht Solidair. Het amendement is daarmee verworpen.

Hoe gaat EenUtrecht hiermee verder?

Bij de debatten over de begroting voor 2025 gaan wij opnieuw een poging doen om deze bezuinigingen te voorkomen.

Lees het amendement: ‘Van ‘Citymarketing’ naar leren, sport en cultuur’