EenUtrecht merkt maar al te vaak dat Utrechters zich niet gehoord voelen door de gemeente. Bijvoorbeeld in de gemeentelijke dienstverlening of bij gemeentelijke projecten. EenUtrecht wil dit soort signalen nog beter kunnen opvangen. We willen dat Utrechters heel gemakkelijk aan ons kunnen vertellen waar de gemeente beter moet luisteren naar de bewoners en ondernemers uit de stad. Daarom heeft EenUtrecht het meldpunt HOOR MIJ! opgericht.
HOOR MIJ! is een meldpunt voor iedereen die woont, studeert, werkt of onderneemt in Utrecht. Bij HOOR MIJ! kun je terecht als je je niet gehoord voelt in het contact met de gemeente. Of met een Utrechtse instantie die publieke taken uitvoert. Vaak gebeurt dat in opdracht van of in nauwe samenwerking met de gemeente. Voorbeelden van zulke publieke instanties zijn: een woningcorporatie, het buurtteam, de sociaal makelaar, een uitvoerende gemeentelijke dienst of een particuliere projectontwikkelaar of vastgoedeigenaar die burgerparticipatie organiseert binnen kaders van de gemeente.
Voel je je niet gehoord, meld het bij EenUtrecht! Alle meldingen samen maken dat we in de gemeenteraad nog beter kunnen opkomen voor het verbeteren van burgerparticipatie en de zeggenschap van Utrechters.
Op basis van een enkele melding kunnen we lang niet altijd iets doen, maar soms ook weer wel! Een vraag kan namelijk voor ons aanleiding zijn om een burgerpolitieke actie te ondernemen, bijvoorbeeld in de vorm van schriftelijke vragen aan de wethouder of met een motie in de gemeenteraad. In enkele gevallen heeft dat meteen effect, in andere gevallen is het een begin van een verandering. Iedere melding kan dus waardevol zijn.
Copyright 2021 EenUtrecht. Alle rechten voorbehouden.