Burgertevredenheid als eerste doel voor de gemeente

Het rekenkamerrapport ‘Over lastig handhaven’ geeft o.a. aan dat melders van overlast in de openbare ruimte zeer ontevreden zijn met hoe hun meldingen worden afgehandeld. Ze geven het gemiddeld een 5,0. Het stadsbestuur neemt dat soort beoordelingen van Utrechters te weinig serieus.

Vandaar onze motie waarin we het stadsbestuur o.a. opdragen om de tevredenheid van Utrechters over de dienstverlening van de gemeente als eerste doel na te streven en leidend te laten zijn in haar handelen.

In de gemeenteraad van 26 september werd deze motie gesteund door BIJ1, D66, Horizon, S&S, US, UtrechtNu!, VVD. De motie werd daarmee verworpen.

Hoe gaat EenUtrecht hiermee verder?

We gaan het komend jaar als EenUtrecht op meerdere plekken nog met moties komen waarin we het oordeel van Utrechters nog meer bepalend gaan laten zijn in het beoordelen van de gemeente. Dit is een goed begin, maar er is meer nodig.

Lees de motie: ‘Burgertevredenheid als eerste doel voor de gemeente’

Ontvang onze nieuwsbrief